ProffComs eierselskap, svenske Releasy Customer Management AB, har kjøpt opp finske Nesenta og tar dermed posisjon som en av Nordens ledende totalleverandører innen kundeservice. Etter den vellykkede overtakelsen av ProffCom i fjor, styrker dette oppkjøpet Releasys posisjon ytterligere som et førstevalg for outsourcing av kundeservice i Norden.
-Gjennom oppkjøpet av Nesenta er vi stolte av å tilby våre kunder velutviklede løsninger innen
kundeservice, AI og analyse i Sverige, Norge og Finland. I Nesenta har vi funnet et selskap som både
deler våre verdier og er i teknologisk forkant, blant annet med et velfungerende konsept for
fjernarbeid. Oppkjøpet vil gjøre det mulig å optimalisere ressursene og bygge inn en fleksibilitet som
vil komme våre kunder til gode, sier Johan Frodell, administrerende direktør i Releasy.
Nesenta, med hovedkontor i Jorvas, Finland, ble grunnlagt i 2002 og har i dag over 200 ansatte
fordelt på syv steder i Finland. Sammen med Nesenta og ProffCom vil Releasy dekke hele
Skandinavia, både geografisk og språkmessig.
Avtalen ble fullført 24. mars 2023 ved at Relasy Customer Management AB kjøpte alle aksjene i
Nesenta. Nesenta vil fortsette driften som et selvstendig selskap med Pekka Ojala som
administrerende direktør.
virksomheten.
Releasy eies av svenske Pulsen Group, som med sin familieeide selskapsstruktur åpner for en langsiktig visjon i ambisjonen om å utvikle både virksomheten og de ansatte. Med oppkjøpet av Nesenta består Releasy av om lag 1300 ansatte i Sverige, 240 i Norge og 210 i Finland.