ProffCom inviterer til en dag med #suksess!
ProffCom er 25 år og slår på stortromma! Vi inviterer deg og hele kundeservicebransjen til en dag med masse lærerike og inspirerende foredrag! Kom og lær fra de beste!
Konferansen har et fagprogram av ypperste klasse: Du møter alt fra bransjens ledende bedrifter, til inspirerende og motiverende foredragsholdere. Velkommen til en dag fylt med ny kunnskap og inspirasjon innen kundeservice, AI, lederskap, og ikke minst #suksess.
Kl 10.00
Velkommen og introduksjon
Velkommen til ProffCom-dagen 2024. Vi ønsker velkommen til dagens konferanse og gir et innblikk i 25 års kundeservice-historie.
Få folka med! #suksess gjennom involvering og samhandling
«Lukk øynene og se for deg «suksess» på arbeidsplassen din. Står du alene? Neppe. I «Få folka med» gir Bård deg oppskriften og innsikten du trenger for å sikre at alle i organisasjonen din kjenner og føler på suksessen av å bidra sammen – OG komme i mål.
Bård Brænde er utdannet siviløkonom, og en mester i improvisasjon. Han holder aldri samme foredrag 2 ganger, så her må man forvente det uventede. Han fokuserer på at alle bør dra i samme retning, og at økt samhold og samhandling skaper økt trivsel. #Suksess for Bård handler ikke bare om å nå målet, men selve reisen. Hva vi lærer på veien, hvordan vi både ser, hører og feirer hverandre?
Bård Brænde er utdannet siviløkonom, og en mester i improvisasjon. Han holder aldri samme foredrag 2 ganger, så her må man forvente det uventede. Han fokuserer på at alle bør dra i samme retning, og at økt samhold og samhandling skaper økt trivsel. #Suksess for Bård handler ikke bare om å nå målet, men selve reisen. Hva vi lærer på veien, hvordan vi både ser, hører og feirer hverandre?
Bård Brænde
Digital transformasjon handler om mer enn teknologi for å lykkes!
For å lykkes med digital transformasjon må vi fokusere like mye på mennesker og teknologi. Vi må lykkes med begge deler. Samtidig! Jeg vil snakke litt om mine erfaringer med dette, og hvordan vi har lykkes best i arbeidet.
Eli Henriette Larsen har over 20 års erfaring fra ulike lederstillinger i Telenor, og har solid kompetanse innen Kundeservice, endringsledelse, drive frem forbedringer og innovasjon. Eli Henriette jobber med digital transformasjon i Kundeservice, og med hovedfokus på at det skal skape enda bedre kundeservice løsninger for kunder og enklere hverdag for medarbeiderne.
Eli Henriette Larsen har over 20 års erfaring fra ulike lederstillinger i Telenor, og har solid kompetanse innen Kundeservice, endringsledelse, drive frem forbedringer og innovasjon. Eli Henriette jobber med digital transformasjon i Kundeservice, og med hovedfokus på at det skal skape enda bedre kundeservice løsninger for kunder og enklere hverdag for medarbeiderne.
Eli Henriette Larsen
Head of Customer Service - Telenor Norge
Hvor relevant er chatbot-teknologi etter lansering av gode generative AI modeller?
I «Hvor relevant er chatbot teknologi etter lansering av generative AI modeller snakker Anders om hvordan generativ AI påvirker kundeservice fremover, og hvilke utfordringer står kundesentrene over for rundt valg av teknologi?
Anders har jobbet med chatbots og kunstig intelligens siden 2017. Han har fulgt utviklingen fra en tid hvor man måtte skrive hundrevis av setninger for å få boten til å forstå et simpelt spørsmål, til dagens løsninger hvor det holder å referere til en kunnskapsbase med typiske spørsmål. Fra å levere tjenester til å selge dem, har han opparbeidet seg solid kompetanse på hvordan man lykkes med chatbots og sikrer at både kunder og kunders kunder er fornøyde.
Anders har jobbet med chatbots og kunstig intelligens siden 2017. Han har fulgt utviklingen fra en tid hvor man måtte skrive hundrevis av setninger for å få boten til å forstå et simpelt spørsmål, til dagens løsninger hvor det holder å referere til en kunnskapsbase med typiske spørsmål. Fra å levere tjenester til å selge dem, har han opparbeidet seg solid kompetanse på hvordan man lykkes med chatbots og sikrer at både kunder og kunders kunder er fornøyde.
Anders Gjerde
Strategic Account Executive - Boost.ai
Lunsj
Hvordan sette seg verdens høyeste mål, og nå de!
Som jazzmusiker var Håkon på vei mot rennesteinen, men klarte å vri om livsstilen. Fra brune barer til høye fjelltopper og ekstremsport. Med musikk og følelser får du oppskriften på hvordan du og din bedrift kan sette seg høye mål – og nå dem!
Kreativitet og innovasjon er ofte nøkkelord i en arbeidsplass eller organisasjon. Dette er gjennomlysende i Håkon sin måte å gå frem på. Og resultatet blir da spektakulært! Fra å være en beskjeden korpsgutt fra lille Mo i Rana, til å bli første til å spille konsert på Mount Everest! Håkon har gjennom sin karriere-reise opparbeidet seg en imponerende CV. Han har i tillegg mottatt en rekke priser som ambassadør for Nord-Norge og utmerkelser som musikalsk talent.
Kreativitet og innovasjon er ofte nøkkelord i en arbeidsplass eller organisasjon. Dette er gjennomlysende i Håkon sin måte å gå frem på. Og resultatet blir da spektakulært! Fra å være en beskjeden korpsgutt fra lille Mo i Rana, til å bli første til å spille konsert på Mount Everest! Håkon har gjennom sin karriere-reise opparbeidet seg en imponerende CV. Han har i tillegg mottatt en rekke priser som ambassadør for Nord-Norge og utmerkelser som musikalsk talent.
Håkon William Skog Erlandsen
«Fremtidens kundeservice»
Hvilke strategier skal man velge for å lykkes med å skape de virkelig gode kundeopplevelsene? I hvilken grad bør man tilpasse seg kundenes preferanser? Hvorfor tar kundene fremdeles kontakt når selvbetjeningsløsningene aldri tidligere har vært bedre? Dette er noen av mange aktuelle utfordringer CustomerTrends jobber med sammen med kunder innen en rekke bransjer. I foredraget vil Steinar også presentere oppdatert innsikt fra KSIndeks.
Steinar B. Christensen er en engasjert formidler som er brennende opptatt av å bygge sterke og kunde-/brukerdrevne bedriftskulturer. Han har lang fartstid som strategirådgiver og konsulent. Han har tidligere blant annet vært markedsdirektør i Fjordkraft og salgsdirektør i Amedia. Steinar er i dag daglig leder i CustomerTrends og redaktør i www.kundeserviceavisen.no. CustomerTrends står bak Norsk Kundeserviceindeks, www.ksindeks.no
Steinar B. Christensen er en engasjert formidler som er brennende opptatt av å bygge sterke og kunde-/brukerdrevne bedriftskulturer. Han har lang fartstid som strategirådgiver og konsulent. Han har tidligere blant annet vært markedsdirektør i Fjordkraft og salgsdirektør i Amedia. Steinar er i dag daglig leder i CustomerTrends og redaktør i www.kundeserviceavisen.no. CustomerTrends står bak Norsk Kundeserviceindeks, www.ksindeks.no
Steinar B. Christensen
Daglig leder – Customer Trends
Veien til suksess
I veien til suksess snakker Gard-Are om utfordringene som var på kundeservice, hvilke grep som ble tatt for å få kontroll på situasjonen og hvordan vi skal jobbe fremover for å fortsette å videreutvikle oss.
Gard-Are har jobbet i Fjordkraft i 18 år, og har tonnevis med erfaring fra det meste innen salg og kundeservice! Som leder for customer success i Fjordkraft Bedrift er han opptatt av nytenkende og innovative løsninger for å drive customer success til nye høyder! I tillegg er han lidenskapelig opptatt av medbestemmelse, inkludering og autonomi i sin rolle som leder.
Gard-Are har jobbet i Fjordkraft i 18 år, og har tonnevis med erfaring fra det meste innen salg og kundeservice! Som leder for customer success i Fjordkraft Bedrift er han opptatt av nytenkende og innovative løsninger for å drive customer success til nye høyder! I tillegg er han lidenskapelig opptatt av medbestemmelse, inkludering og autonomi i sin rolle som leder.
Gard-Are Haaland-Nilsen
Leder for customer success - Fjordkraft bedrift
Hva innebærer det å være en modig leder ved AI-implementering?
Foredraget belyser hvordan man våger å teste, lære av feil og gjøre om utfordringer til muligheter. Gjennom konkrete eksempler fra kundeservice viser Lina hvordan AI kan levere raske og verdifulle resultater.
Lina Bjelkmar, daglig leder og grunnlegger av SaaS-selskapet Indicate me, er en erfaren leder som jobber for å demokratisere innsikter i kundeservice. Gjennom solid ekspertise og AI-verktøyet Indicate me hjelper hun flere bedrifter med å utvikle kundeservice til en konkurransefordel.
Lina Bjelkmar, daglig leder og grunnlegger av SaaS-selskapet Indicate me, er en erfaren leder som jobber for å demokratisere innsikter i kundeservice. Gjennom solid ekspertise og AI-verktøyet Indicate me hjelper hun flere bedrifter med å utvikle kundeservice til en konkurransefordel.
Lina Bjelkmar
VD - Indicate me
Oppsummering og avslutning
Vi oppsummerer dagen før vi samles til mingling, for de som ønsker dette