En ekstern kundeservice, kan som vi tidligere har skrevet om, gi en mulighet til å skape et konkurransefortrinn. Men det må gjøres sammen med en partner som har bedre kompetanse rundt kundeservice enn du har selv, som i tillegg til å besvare henvendelser for deg, også gir deg gode råd rundt din kundeservice-strategi.
Er det nok i dag å bare yte god service mot kundene i dine valgte kommunikasjonskanaler? Er ikke god kundeservice også å tilrettelegge for at kunden skal kunne hjelpe seg selv best mulig, unngå unødvendige henvendelser, eller gjøre kundereisen så enkel og bra at de ikke trenger å kontakte deg i det hele tatt?
Der kommer det vi i ProffCom har valgt å kalle en strategisk samarbeidspartner, inn i bildet. En strategisk samarbeidspartner jobber kontinuerlig sammen med deg for at dine systemer, rutiner og produkter er best mulig optimalisert for at kunden skal få et enklest mulig kundeforhold. En strategisk partner vil jobbe systematisk med kontinuerlig forbedring både med hensyn til kundetilfredshet, effektivitet og automatisering. En strategisk partner vil også kunne bistå deg i strategiske beslutninger som valg av teknologi og kanalstrategi. Målet for en strategisk partner vil være å levere den «smarteste» kundeservicen og å jobbe for at kundeservice skal være hjertet i din organisasjon, ved at de logger, analysere data og gir deg verdifulle innspill til hva kundene dine er opptatt av.
Her er fem gode grunner til å velge en dyktig strategisk samarbeidspartner til å håndtere din kundeservice: