Stadig flere bedrifter konkurranseutsetter, eller outsourcer, sitt kundesenter. Det finnes flere leverandører av disse tjenestene, og det gjelder å holde tunga rett i munnen når du overlater en av de viktigste kommunikasjonsoppgavene i din bedrift, til en ekstern partner.
Ved å sette ut hele eller deler av ditt kundesenter, kan du oppnå store fordeler du ikke ville hatt om du utelukkende hadde egne ansatte til å styre disse oppgavene. En god partner, vil kunne sørge for at du på en rimeligere måte, alltid vil ha en stabil bemanning til å besvare dine kunders henvendelser, uansett hva det
måtte gjelde, og med akkurat samme kompetanse som egne ansatte ville hatt.
Spesielt 3 punkter er viktig å ta i betraktning når du vurderer å outsource din kundeserviceavdeling:
- Ønsker jeg å outsource hele avdelingen, eller kun deler av den, for å sikre stabil bemanning igjennom ulike sesonger?
- Er leverandøren jeg vurderer interessert i meg og mine kunder? Hvor langt vil de strekke seg for å kunne tilegne seg all nødvendig kunnskap?
- Hva vil dette på lang sikt koste meg, kontra å ha egne ansatte?
- Vil leverandøren jeg vurderer kun levere "10 kg kundeservice" eller vil jeg kunne forvente at de opptrer som en strategisk samarbeidspartner?
I ProffCom har vi alltid vært svært opptatt av å ikke bare levere "10 kg kundeservice". Vi ønsker å være din strategiske samarbeidspartner. I dette ønsker vi ikke å bare være en ekstern kundeservice, men også gi rådgivning til din bedrift om hvilke grep vi sammen kan gjøre for å skape den beste mulige serviceopplevelsen for dine kunder. På den måten sikrer du fornøyde og lojale kunder. Dette kan du lese mer om i et annet innlegg vi har skrevet
Ta kontakt med oss for å høre mer om hva vi kan gjøre for deg