Årets ProffCommer for 2022 er kåret, og i den harde kampen om å bli tildelt den høythengende utmerkelsen, var det vår medarbeider Terje Krane som trakk det lengste strået.
Terje jobber som kundekonsulent ved vår avdeling i Kristiansund og har i løpet av 2022 bevist at han innehar samtlige egenskaper i ProffComs viktige grunnverdier (SPEKK):
- Sulten: Være sulten på å skape gode resultater
- Pålitelig: Være til å stole på
- Entusiastisk: Være positiv og bidra til et godt arbeidsmiljø
- Kunnskapsrik: Være innstilt på egenutvikling og å dele kunnskap
- Kreativ: Være aktiv med forslag til forbedringer
Om vinneren, blir det sagt følgende:
Årets vinner er en ekte Proffcommer på alle mulige måter. Det er umulig å møte på han uten å bli møtt med et smil, uansett dag. Og enhver samtale ender opp med en god latter. Han har et brennende ønske om å hjelpe både kunder og kollegaer, og det finnes ingen som er bedre i å veilede kunder over telefonen eller til å coache en kollega til å komme frem til svaret selv. Han stiller alltid opp, og er svært pålitelig. Han scorer maksimalt på ProffComs SPEKK.
Men hva er det som egentlig skal til for å bli utnevnt til Årets ProffCommer, egentlig? Vi har tatt en prat med Terje for å høre hans refleksjoner.
Først og fremst: Gratulerer så mye med vel fortjent pris. For å vinne denne utmerkelsen kreves det jo at man har en del gode personlige egenskaper. Hva vil du si er de beste hos akkurat deg?
-Tusen takk! Jeg liker å se på meg selv som en optimist. I alle fall forsøker jeg å være det. Jeg er også løsningsorientert, og søker hele tiden å finne gode veier rundt eventuelle problemer som måtte oppstå. Dette er naturligvis ikke alltid like lett, og derfor er det også godt å jobbe i en bedrift som ProffCom, hvor det handler om mennesker og man hvor man får tillit til å prøve og feile.
Han fortsetter: Noe av det jeg liker aller best med å jobbe i ProffCom, er at jeg har kollegaer i alle aldre; fra de helt purunge, til de på den andre enden. Fra de som er inne i sin første uke, til de som allerede har jobbet her i over 20 år og lukter på pensjonisttilværelsen. Til tross for at vi har et stort spenn i ulike folk som jobber her, er alle med på gjøre en innsats mot ett felles mål: Å skape gode kundeopplevelser for våre oppdragsgiveres kunder.
Du nevner at dere har en felles forståelse for hva god kundeservice er. Hva er det du mener må til for å skape de gode kundeopplevelsene og begeistre kundene?
- Jeg mener at man skaper gode kundeopplevelser ved å aktivt forsøke å forstå hva kunden egentlig ønsker, samtidig som man gir realistiske forventninger som kunden kan forholde seg til. I tillegg til det må man være til å stole på.
Et av målene mener jeg alltid bør være at kunden er i litt bedre humør etter at vedkommende har vært i kontakt med oss. Det er heller ikke farlig å le med kunden - om situasjonen tillater det.
Vi håper du vil fortsette å skape gode kundeopplevelser og begeistre kundene i lang tid fremover, Terje. Gratulerer nok en gang med velfortjent pris.