I ProffCom jobber vi med inbound marketing i tillegg til vår kjernevirksomhet. Dette fordrer innhenting av personopplysninger for enkelte elementer av våre tjenester (typisk nyhetsbrev, påmelding til eventer osv). På denne siden finner du opplysninger om hva vi samler inn av persondata, hvordan vi lagrer disse dataene og hva som er formålet. I tillegg til hvilke rettigheter du har:
1. Behandlingsansvarlig:
For oss er det viktig at du med sikkerhet vet at vi tar dine personopplysninger på alvor.
I denne personvernerklæringen forklarer vi derfor hvorfor vi samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern.
Proffcom.no og alle tilhørende tjenester driftes av:
ProffCom AS
Org. Nr 980 615 952
Nydalsveien 28
0484 Oslo
2. Formålet med innhenting av persondata:
Vi benytter de personopplysningene du oppgir til oss for å kunne opprettholde vår del av avalen du inngår med oss, som for eksempel ved å abonnere på våre nyhetsbrev, melde deg på arrangementer eller laste ned innhold fra våre nettsider.
3. Vårt rettslige grunnlag for lagring av persondata:
Ved hvert enkelt tilfelle av innhenting av persondata, ber vi om et eksplisitt samtykke fra deg til dette. Data vil ikke bli hentet inn dersom du ikke samtykker.
Samtykket vil naturligvis til enhver tid kunne trekkes tilbake
4. Personopplysninger som innhentes:
For de behandlingene vi gjør, benytter vi oss primært av to typer persondata:
-Typisk visittkortinformasjon som navn, telefonnummer, epostadresse og firmanavn.
-Opplysninger om din atferd på vår nettside. Hvilke skjemaer du har fylt inn og hvilke undersider/artikler du besøker.
5. Hvor hentes opplysningene fra?
Personopplysninger innhentes fra kontaktskjema, nyhetsbrev-signup og såkalte lead flows på våre nettsider
6. Er det frivillig å gi fra seg opplysningene?
Det er helt frivillig å gi fra seg opplysninger til oss. Vi ønsker å til enhver tid å ikke besitte mer informasjon enn hva som er nødvendig for å kunne utføre de tjenestene vi tilbyr på våre nettsider. I den forbindelse vil det også være nødvendig å innhente f. eks epostadresse for at vi skal kunne sende deg vårt nyhetsbrev
7. Utlevering til tredjepart:
Vi leverer ikke ut opplysninger til tredjepart. Eneste unntak er myndigheter med berettiget interesse etter lovbestemt opplysningsplikt.
8. Oppbevaring og sletting av data:
Vi oppbevarer ikke data lenger enn nødvendig for å kunne utføre den aktuelle avtalen gjort med deg. Det vil si at dersom du velger å melde deg av vårt nyhetsbrev, vil våre rutiner føre til at dine data slettes innen rimelig tid etter avmelding
9. Hvilke rettigheter har du?
Rett til å kreve innsyn:
Du har rett til å kreve innsyn i de opplysningene vi har om deg. Du har rett til å få vite hvilket formål og behandlingsgrunnlag vi benytter oss av, hvilke persondata vi behandler, hvem opplysningene deles med og hvor vi har hentet opplysningene fra.
Rett til å kreve retting og sletting:
Har vi data om deg som er feil eller ufullstendige? Da har du rett til å kreve å få dette rettet opp eller komplettert.
Du kan også kreve at vi sletter opplysninger om deg, dersom opplysningene ikke lenger er nødvendige for å utfylle formålet med behandlingen eller du har trukket tilbake ditt samtykke.
Rett til dataportabilitet:
Du har rett til å motta opplysninger vi har om deg i et hensiktsmessig format, for enkel overflytting til andre behandlingsansvarlige.
10. Hvordan sikres opplysningene?
Dine personopplysninger lagres på sikrede servere hos HubSpot, som er systemet vi bruker for lagring av personopplysninger. Dette er overholdt i HubSpots datalagringsrutiner, som du finner her
11. Hvem kan jeg kontakte for innsyn, retting eller sletting?
For innsyn, retting og sletting, kan du kontakte Kyrre Øye Opheim, som er prosjektleder i ProffCom. Han kan du nå på kyrre.oye.opheim@proffcom.no
ProffCom ringer på vegne av en rekke kjente bedrifter. For å få vite mer, kontakt oss
Se vår rapport her
Nydalsveien 28
0484 Oslo
Telefon: 21 50 55 50
Epost: firmapost@proffcom.no
Org. nr 980 615 952
ProffCom er stolte av at vi er blant de 10 første CallCenterene som ble godkjent av Call Centernemda.