Vi begynner å nærme oss slutten på 2017. Vi har allerede oppsummert det vi har lært om kundeservice i 2017, og nå er det på tide å oppsummere året med ProffCom-øyne
Først og fremst har 2017 vært et år hvor dere har begynt å høre mye mer fra oss i ProffCom. I januar lanserte vi våre nye nettsider, og med det har vi også satset stort på formidling av kunnskap og nyheter. Mye av grunnen til at vi har satset på dette, er fordi det i vår bedrift finnes mange ressurser med mye kunnskap, og vi ønsker å dele med oss av det vi kan og har erfaringer rundt. På kundeservicebloggen har vi jevnlig blogget om temaer som er av interesse for bransjen, og kanskje har du også hatt mye nytte av det vi skriver om.
Samarbeid med NoviCom
I februar gikk vi ut med nyheten om at vi har inngått et samarbeid med NoviCom. NoviCom leverer samme type tjeneste som oss i ProffCom, med et kundesenter basert i Beograd i Serbia. Dette samarbeidet gir ProffCom en økt fleksibilitet i forhold til at vi kan tilby våre kunder enda en kundeserviceavdeling med samme fokus på kvalitet og effektivitet som i våre norske avdelinger, men til en lavere kostnad.
Et år med enda flere priser
Også i 2017 har ProffCom dratt inn kundeservicepriser, noe vi er veldig stolte av!
Sammen med vår daværende oppdragsgiver, Cappelen Damm, dro vi hjem prisen i ’åpen klasse’ under kundeservicedagene i februar. Vår teamleder for DN-teamet i Tønsberg, Martin Karlsen, var med å dra hjem prisen for årets teamleder under Max Marketing Mix senere samme måned.
I høst stakk også Fjordkraft-teamet vårt av med prisen for ”Årets salgskanal ekstern TM”, hvor også vår medarbeider John Eirik Johansen fra Osloavdelingen ble kåret til ”Årets selger ekstern TM”.
Også daglig leder, John-Arne, stakk av med en pris i året som gikk. Han ble tildelt Virkes bransjepris for callsenter. Tildelingen skjedde under Virkes bransjetreff i sommer.
Vi er utrolig stolte av den innsatsen alle våre medarbeidere har lagt ned i år. Gode resultater på alle områder har ført til fornøyde kunder. Både nye og gamle.
Vi fokuserer på fremtiden
Via bloggen har vi fokusert mye på fremtiden. Dette har vi også gjort i det virkelige liv. Vi har for alvor satt i gang arbeidet med GDPR, for å være klar i god tid til fristen som er 25. mai 2018.
Innen kundeservice ser vi digitaliseringen som kommer, og har til og med startet utviklingen av vår egen chatbot. Denne ble presentert på et frokostmøte vi holdt for ansatte i Dagens Næringsliv tidligere i høst, og den vil etter all sannsynlighet rulles ut i en demoversjon for noen av våre kunder tidlig i 2018.
Et annet grep vi har gjort for å være enda bedre rustet for fremtiden, er å ansette en salgsdirektør i en nyopprettet stilling. Til slutt skulle det vise seg å være Robert Gati som var mannen vi var på leten etter. Han har nå vært i ProffCom i nærmere fem måneder og har for alvor kommet i gang med arbeidet.
Skulle man tatt med absolutt alt som har skjedd i ProffCom i 2017 ville dette blitt et vesentlig lengre innlegg. På samme måte som at året 2017 har vært et år hvor alt og ingenting har skjedd innen kundeservice, ser vi også i ProffCom at dette året på mange måter har vært med å legge føringene for hvordan vi kommer til å jobbe i 2018 og årene fremover.
Vi gleder oss masse til neste år, og håper du vil fortsette med å følge oss
Vi ønsker deg som leser en riktig god jul, og et godt nyttår